НА ПІВ ШЛЯХУ...

Завершення першої половини навчального року в художній школі - напружена і відповідальна пора. Учні готуються до семестрового перегляду, наносять “останні штрихи” на залікових і екзаменаційних роботах. Свої клопоти і у викладачів - настає пора аналізу навчально-виховної роботи, проведеної у першому півріччі. Наставникам слід визначити невикористані резерви в удосконаленні методики викладання предметів, стимулюванні учнів до систематичної наполегливої праці, розвитку їх пізнавальної активності, а значить і покращанні результатів навчальних досягнень. Крім того, семестровий перегляд, який проводиться усім педагогічним колективом школи, дає можливість кожному викладачу по-новому, тобто без упереджень, своїх особистих суб’єктивних а тому, можливо, помилкових оцінних суджень, поглянути на ще одну важливу складову своєї роботи - виховання у підопічних таких важливих якостей, як відповідальність, здатність до подолання труднощів, самостійність, розвиток волі, уваги, мислення.

Цього року семестровий перегляд відбувся дещо пізніше запланованого часу через карантинні заходи, які були були введені в місті у зв'язку з поширенням вірусних захворювань в середині грудня 2016р., тож втрачений час довелося надолужувати в період зимових канікул — останній тиждень грудня. Проте, це не вплинуло на стан навчальної і виховної роботи в школі. Як і в попередні роки контрольний захід показав досить високий рівень підготовки наших вихованців.

Учні молодших класів зробили перший дуже важливий крок в пізнанні основ образотворчого мистецтва. У живописі вони знайомилися з теплими і холодними кольорами, їх впливом на настрій, вчилися користуватися фарбами, змішуючи які, осягали різноманітність відтінків. Основи графічної техніки (лінія, крапка, штрих, світлова пляма) засвоювали на уроках рисунку, а розуміння композиційного центру, рівноваги, поняття про ритм — на уроках композиції. В цілому ж, роботи малюків, виконані у світлій життєствердній кольоровій гамі, сповнені радістю і оптимізму, викликали непідробну зацікавленість та схвалення викладачів.

Процес поєднання і вдосконалення вже набутих у попередні роки знань з новими виразно видно в роботах учнів середніх класів. Так, наприклад, під час роботи з живопису над темою: “Споріднені кольори” учні 4-х класів глибше розуміють тональність кольорів, складність їх градації. А на уроках композиції, за допомогою нової для них техніки - “флористика”, використовуючи свої знання про композиційний центр, симетрію, асиметрію, статику, динаміку, ритм та рівновагу, поступово досягають відповідної їх віку виразності і художньої довершеності робіт.

Свої форми вдосконалення набутих знань, вмінь і навичок, оволодіння новими техніками шукають викладачі і у старших класах. У першому півріччі навчального року шестикласники, під час вивчення теми з живопису: “Зміна кольору при теплому (жовтому) освітленні. Вплив світла на локальний колір предметів у натюрморті”, працюючи в техніці акварелі, поглиблювали свої знання з нюансів кольорів, розуміння локального кольору. Під час вивчення теми з композиції: “Формування навичок зображення людини у творчій декоративній композиції за мотивами народного фольклору та історії України” їм були запропоновані завдання (з розробленням ескізів, виготовленням картонів-чернеток), які стимулювали до утворення творчої композиції.

Цікаві завдання з живопису — “Створення ілюзії простору кольором” і з композиції в техніці “витинанка” - “Симетрична та асиметрична композиція до творів Т.Г. Шевченка” у першому семестрі навчального року виконували учні 7-х класів. Більшість учнів впоралися із завданнями на “відмінно”. Також з успіхом пройшли складні випробування й учні 8-х класів: на уроках з композиції вони виконали копії робіт відомих художників у новій для себе техніці “мозаїка”, при цьому докладно ознайомившись з особливостями виготовлення матеріалів для створення індивідуального композиційного рішення; на заняттях з рисунку і живопису головну увагу зосередили на передачі кольорово-повітяного середовища, колориту, матеріальності предметів, тональної перспективи та ін.

Загалом, за підсумками перегляду, можна зробити висновок, що рівень підготовки учнів ІДХШ ім. С.І. Васильківського цілком відповідає тим вимогам, що ставляться перед мистецькими закладами початкової художньої освіти. Цьому сприяють доброзичлива, затишна атмосфера, створена в художній школі, уважне ставлення педагогів до своїх вихованців, підбір ними оптимальних і цікавих завдань для учнів, своєчасний та неупереджений контроль за якістю їх виконання, постійне спілкування, спільна методична і творча праця викладачів.

Кiлькiсть переглядiв: 3

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.